sobota, 15 stycznia 2011

Ocena projektu

(fragment procedury obowiązującej w naszej szkole).
23. Oceny projektu dokonuje opiekun, który może konsultować się z innymi nauczycielami przed jej dokonaniem. Ocena powinna uwzględniać samoocenę ucznia.
24. Kryteria oceny projektu powinny uwzględniać:
a) sprawozdania z projektu;
b) wytwory materialne dokonane przez uczniów w projekcie, o ile takie były planowane i powstały;
c) sposób prezentacji projektu lub przedsięwzięcia, jeśli było ono celem projektu;
d) pracę zespołową i indywidualną ucznia;
e) samoocenę uczniów.
25. Opiekun projektu winien przedstawić informację wychowawcy klasy o przebiegu realizacji projektu przez uczniów, ocenie projektu i poszczególnych uczniów.
26. Ocena ma charakter opisowy odrębnie dla każdego ucznia uczestniczącego w projekcie i kończy się stwierdzeniem uogólniającym: zaliczył/ nie zaliczył udział w projekcie, które jest podstawą do dokonania zapisu na świadectwie ukończenia gimnazjum i w innych dokumentach szkolnych.
27. Jeśli projekt lub jego część jest ściśle związany z programem danego przedmiotu,
dopuszcza się wpisanie oceny do dziennika lekcyjnego z jednego lub kilku przedmiotów. Ocenę ustala wówczas opiekun projektu (jeśli jest jednocześnie nauczycielem przedmiotu) lub nauczyciel przedmiotu na podstawie oceny opisowej, o której mowa w p.4.
28. W przypadku ucznia, który brał udział w realizacji więcej niż jednego projektu,
uczeń lub jego rodzice wskazują, z którego projektu gimnazjum ma zawrzeć informację na świadectwie ukończenia gimnazjum.
29. Udział w projekcie edukacyjnym ma wpływ na ocenę zachowania, zgodnie
z ustaleniami w statucie szkoły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz